AustrijaBlogEvropa

Ajsrizenvelt – najveća ledena pećina na svijetu

IMG_1916-01 - Copy

Mjesta koja se zbog svoje ljepote, veličine, neobičnosti kite najrazličitijim epitetima uvijek su privlačna za svakog putnika. Neka od njih su nam često nadomak ruke, ali iz nekog razloga mnogi propuštaju da ih vide. Imam osjećaj da se to upravo dešava sa prirodnim draguljem Ajsrizenveltom (Eisriesenwelt) – najvećom ledenom pećinom na svijetu.

Svakom ko izabere rutu ka srednjoj i sjevernoj Evropi preko Salcburga (Salzburg) ova pećina će se naći na putu. Nekih 40 kilometara prije Mocartovog grada, u mjestu Verfen (Werfen), tačnije, sa druge strane rijeke Salcah (Salzach) je skretanje i put koji se uspinje uz planinu Hohkogel (Hochkogel), ka Ajsrizenveltu.

Dvorac Hohenverfen (Hohenwerfen) koji zaštitnički bdi nad uskom dolinom između planina i rijekom Salcah, jasno se izdvaja na strmovitom uzvišenju i po njemu sam znao da sam pored najveće pećine na svijetu prošao već nekoliko puta, nesvjestan njenog postojanja. Mislim, nije to baš pored. Do pećine se prvo treba voziti uz planinu. Zatim, nakon što se plati ulaz, slijedi dugo pješačenje. Dio puta može se prekratiti žičarom (plaća se posebno na ulazu), što je za one koji nisu u kondiciji ili žele da uštede vrijeme, preporučljivo.

Za mene je bolje bilo da sam već na parkingu štedio na vremenu, jer je moje  nepotrebno muvanje oko auta i preispitivanje jesam li ponio sve što mi treba, dozvalo iznenadni pljusak. Intenzitet kojim se stuštio na mene i još neke naivčine nije mi ostavio nikakvu šansu da spasim odjeću od natapanja. Tako mokar i kasnije dodatno mokar od silnog pješačenja (koristio sam i žičaru, samo da napomenem), stigao sam pred pećinu. Zakoračio sam u minus u njenoj utrobi, prilično svjestan smrzavanja koje me čeka.

Magnezijumska lampa je zveckala od metalne gelendere, a malo kasnije, ukočen, sa ledenicama koje sam zamišljao pokačene po sebi, i sam sam zveckao. Nije valjda da ću pored ove silne ljepote kakvu samo priroda može da stvori, ulaz u „svijet ledenih divova“ (World of Ice Giants), kako je nadimak ovoj pećini, da pamtim po ovdašnjem nepredvidivom vremenu? Brzo sam odbacio sve distrakcije i posvetio se isključivo jedinstvenom okruženju i ledenim ukrasima. Mislim, ja i lampa smo i dalje zveckali, zubi cvokotali, ledene kapi sa stropa zabijale su mi se u glavu, ali se nisam dao zbuniti. Kako je vrijeme odmicalo sve sam bio sporiji i sporiji. Klatio sam se prelazeći silne stepenice (kažu da ih ovdje ima oko 1400).

Na izlazu me dočekalo sunce. Prije nego sam mu se požalio šta me snašlo i koja bi mogla biti oboljenja koja ću fasovati u narednim satima, skrenulo mi je pogled na dole, na dolinu i rijeku okupanu njegovim zrakama. Nisam imao izbora nego da zašutim, sačekam da me otkravi i uživam u nezaboravnom pogledu. Odlučio sam se spustiti do prvog restorana i sumirati utiske. Unutrašnjost pećine je bila zaista fascinantna i teško je dočarati riječima, posebno što sam siguran da bi je svako drugačije opisao. Zato se neću ni truditi i samo ću reći da je itekako vrijedi vidjeti. No, pećina je samo dio avanture. Tu je i dolazak do nje, žičara, krajolik koji oduzima dah, te predivni dvorac Verfen što se dole ispod šepuri na suncu.

Dok sam se smrzavao u pećini, isključivo svojom krivicom, moram reći bio sam na pragu da prihvatim vjerovanje ondašnjih lokalaca kako je ulaz u pećinu ni manje, ni više, nego ulaz u pakao. Sad dok sjedim u restoranu na planini, jedem, pijem i sušim se na prekrasnom suncu, i uživam u prekrasnom pogledu, bez ustezanja ih nazivam sujevjernim i zaostalim. Šta ti je čovjek!

Ajsrizenvelt, najveća pećina na svijetu je unutar Hohkogel planine. Prostire se na čak 42 kilometra, ali je samo prvi kilometar koji posjetioci mogu da vide pokriven ledom, dok je ostatak pećine krečnjački. Njenom nastanku je kumovala rijeka Salcah, prodirući kroz stijene, a formacije od leda su nastale odmrzavanjem snijega tokom ljeta  i zamrzavanjem vode tokom zime. Ledena masa unutar pećine opstaje zahvaljujući vjetru i snježnim nanosima, a ljeti ledeni vjetar dolazi iz njene unutrašnjosti i štiti led od otapanja.

Izdvojeno:

• Ulaz u pećinu je 12 €, a ako želite jedan dio uspona preći žičarom to je dodatnih 12€;
  • Pećina je otvorena od 1. maja do 27. oktobra;
  • Na putu do pećine nalaze se tri restorana, da se uzme predah i nešto pojede ili popije;
  • Obavezno treba ponijeti zimsku garderobu i obuću koja se ne kliže. Preporučljiva je i kabanica zbog mogućnosti iznenadnih pljuskova;
  • U pećini je zabranjeno slikanje (obajšnjenje je da blic u mraku može uzrokovati neželjene defekte na ledu);
  • Mi smo odsjeli u Verfenu i spojili posjetu Salcburgu (udaljen 40 km), Verfenu i Ajsrizenveltu;
  • Za više informacija posjetite https://www.eisriesenwelt.at/en/